Tuesday 25 August 2009

Kartika O Kartika;Perempuan Melayu Terakhir Minum Arak?









Tuesday August 25, 2009
Kartika case whips up an international media frenzy

PETALING JAYA: The case of model Kartika Sari Dewi Shukarno, who is to be caned for drinking beer, has caught international attention.

From Australia to Indonesia, Thailand, China, Germany, the United States and Britain, news of her impending sentence has thrust Kartika into the international limelight and into most blog chats.

CNN (Cable News Network), BBC (British Broadcasting Corporation) and other leading television stations have also highlighted her case as one of the top stories of the day.

They carried a story of her predicament yesterday, especially when her sentence was temporarily aborted because of the fasting month.

It was also among the top stories for CNN and BBC with both websites listing it as the fifth most popularly read story.

A Google search for her full name resulted in 63,900 hits while there were over 1,700 news stories on Kartika.
There was also a Facebook account listed as “HELP Kartika Sari Dewi Shukarno”
Related Stories:



KATA NIK AZIZ:

Berikut ialah transkrip rakaman audio yang disiarkan oleh Buletin Utama:

‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO."

‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’

Komentar Rakan Cyber:
Sepatutnya, apabila Mahkamah Syariah menjatuhkan hukuman berlandaskan hukum Islam, semua aspek perlaksanaannya sudah sedia termasuklah tatacara perlaksanaan hukumannya.

Sekarang apa sudah jadi??

Macam mana orang bukan Islam nak menghormati keputusan Mahkamah Syariah serta Jabatan Agama Islam serta perlaksanaan undang-undang Islam itu sendiri. Mereka akan mentertawakan kita.

Mana maruah kita???Bila orang bukan Islam mempertikai dan mempersoalkan keputusan Mahkamah Syariah atau Jabatan Agama Islam, kita marah....

kita berasa amat sensitif. Nah, sekarang apabila Jabatan Agama Islam Pahang sendiri memperkotak-katikkan hukuman yang telah dijatuhkan sendiri... bagaimana???

Dengan menangguhkan hukuman tersebut, adilkah Jabatan Agama Islam Pahang terhadap Kartika??

Beliau serta keluarga sudah bersedia menerima hukuman tersebut agar dia boleh meneruskan kehidupannya seperti biasa dengan hati dan fikiran yang tenang tetapi malangnya, hukuman ditanggungkan pada saat-saat akhir tanpa memberi sebarang alasan. Ini satu tindakan yang tidak adil kepada Kartika dan keluarganya.
BUANASUARA:
  • Memalukan umat Islam dan dunia Islam. Alam sedang memerhatikan kesudahan hukum hakam ini.


  • Hukuman sebat telah ditangguhkan, sedangkan penerimanya sudah bersedia. Adakah hukuman yang dijatuhkan itu adalah hasil rujukan dari buku kanun plastik? Atau daripada hakim yang dilantik oleh pembawa agama Islam Plastik sebagaimana kata Nik Aziz.


  • Islam ada satu tetapi di 1Malaysia, ada 14 buah negeri dengan hukum berbeza. Lain kali jangan nak tunjuk kita lebih islamis daripada Pas maka dengan 'mengada-ngadanya' cari kambing hitam dan hukum. Kemudian tak tahu nak buat apa?


  • Takkan di Pahang dan 1Malaysia seorang itu sahaja yang sempat di tangkap melakukan perbuatan yang bertentangan dengan hukum Islam. Dimana penguatkuasa yang menangkap Kartika dulu. Sudah ke Syurga ke mereka itu?


  • Kartika O Kartika....perempuan Melayu terakhir Minum Arak..Lelaki Melayu bebas Arak 1Malaysia. Syukur.....


KALAU DUIT BANYAK ..BERZINALAH 1000 KALI PUN BOLEH BAYAR...MINUMLAH SATU LORI TANKER PUN....NO PROBLEM...

Kalau Nik Aziz kata UMNO bawa Islam Plastik ...semua marah..sensitif konon..!!

Ni di Bulan Puasa tak dengar seekor firaun pun ditangkap tak puasa. Jantan ke, Betina ke, Pondan ke....Mustahilllll!!!!. Mana dia Penguatkuasa Pahang yang tangkap Kartika dulu??

Buanasuara bukan marah kamu tangkap Kartika, Tetapi aku marah kamu tidak serius jalankan kerja. Takkan satu kartika sahaja di luar sana tu.. mesti berpuluh-puluh malah ratusan Kartika lagi yang kau 'lepas' atau 'kebas'.

INI LAH HUKUM ISLAM 1MALAYSIA DI BAWAH PANJI UMNO!!

3 comments:

  1. Ada lagi orang besar minum arak kat premis sendiri, lagi hebat dari kartika tak siapa berani kacaupun ptuih !

    ReplyDelete
  2. Apa susah-susah nak minum arak tu...kalau suka sangat nak minum, minumlah air+PROTECUR-100 dan tiadalah KARTIKA 1 ATAU KARTIKA 1000 DI 1MALAYSIA NI.

    Allah pun tak marah dan H1N1 pun yang dikatakan bala Allah SWT pu hilanglah.

    Tangkapan yang dibuat ini memang tak masuk akal...yang hairannya "MENGAPA HANYA 1 KARTIKA SAHAJA YANG DITANGKAP DAN DIMANAKAH LELAKI-LELAKI 1MALAYSIA YANG LAIN?" Agaknya yang pergi tangkap tu pun tengah "high" kot sampai tak nampak yang lain. he...he...he...jangan marah...cuma otak ni tak boleh terima this kes. Mengapa hanya 1Kartika yang muncul disitu?????

    www.PROTECUR.com

    ReplyDelete
  3. Ross,
    Mungkin mereka duk berkira-kira nak masuk syurga ikut pintu mana kerana berjaya menangkap Kartika di 1Malaysia. Bukan senang nak tangkap kaki minum arak kat 1Malaysia.

    Susah ooii..macam nak cari pelacur kt Baitullah..umpamanya!!! kahkahkah..

    ReplyDelete