Saturday 10 December 2011

Aku Tidak Benci UMNO

1.Rakyat yang mengundi parti lain,tidak semestinya bencikan UMNO, tapi mungkin merasakan harapan mereka berada di pihak yang lain.

2. Rakyat yang membenci UMNO pula bukan semestinya menyokong parti lain, tetapi mungkin kerana merasakan UMNO telah menghancurkan harapan mereka.

3.Rakyat yang menghargai jasa UMNO yang lalu bukan semestinya akan mengundi UMNO pada masa ini kerana mungkin "harapan" itu sudah berubah dalam konteks dan dimensi persekitaran yang baru.


Kalkulator Pilihanraya:
Kunci Pilihanraya adalah "harapan". Jika sesuatu kerajaan menguburkan harapan rakyat, maka kerajaan itu akan berkubur. Sebaliknya, jika dia dapat menghidupkan harapan, maka kerajaan itu akan terus segar dan disokong.

Buanasuara:

Ada sesiapa antara kita yang mempertikaikan nasib menimpa diri???..Yang kita pertikaikan harta orang ramai yang disalahguna..Pertubuhan yang dipunyai ramai dicabul kehormatannya..Perjuangan kita tidak nak menobatkan sesiapa..cuma nak nobat peraturan supaya berjalan dilandasan yang betul..itu je..soal pilihanraya..sesiapa fikir dia winnable bagus lah..tetapi bagi saya, saya nak winnable party as well as winnable candidate

1 comment:

  1. Orang yg malas akan rajin meminta2, orang yg bodoh dengan senang menuding jari, orang yg sombong akan gembira dengan kiasan kata2 org len.. Org yg lemah akan berusaha tuk naik dengan memijak orang lain.. Org yg daif akan slalu menghuraikn kata2 org lain... Org yg jahil akan slalu mempertahankn kebenaran mereka.. Tp bg yg memahami apa itu tanggung jawab, mereka akan faham beban yg perlu di pikul, risiko yg perlu diambil, ilmu yg perlu didalami, dan yang paling penting isi yg disampaikn kepada org lain...

    ReplyDelete