Monday 23 March 2009

PILIHAN UNTUK DATO SERI NAJIB: -`DO OR DIE'

NAJIB
" I thanks for their trust in me...I aspire to carry out the trust and resposibilities to the best of my abilities in addressing all challenges faced by UMNO and Barisan Nasional"
~NST 03/11/1908

Saya yakin ini lah juga akan diungkapkan oleh pemenang dalam pertandingan jawatan di Perhimpunan nanti.

Saya berani bertaruh bahawa ungkapan ini akan popular.Tetapi hati kecil saya merasa amat ragu dan bimbang ungkapan ini tidak menjadi realiti.
Sebabnya:

1.Adakah Najib berani menunaikan kata-kata beliau sebagaimana ungkapan dalam NST seperti diatas.Pada hemat saya,ada dua implikasi yang perlu dihadapi oleh Najib untuk merealisasikan hajatnya itu.Najib tidak akan popular sekiranya beliau melaksanakan hajatnya dengan tegas.sebaliknya UMNO akan popular dikacamata rakyat atas ketegasan melaksana tugas dan tanggungjawab bagai dikata.Disinilah kita akan dapat melihat imej DSN yang sebenar dalam memperjuangkan bangsanya.Tiada siapa yang boleh memberi jawapan bagi pihak DSN.Hanya DSN sendiri yang boleh membuktikan dia berani dan bersedia untuk tidak popular.

2.Setakat ini hanya 'King Ghaz'(Tan Sri Ghazali Shafie) sahaja tokoh UMNO yang berani untuk tidak popular.Ketegasan King Ghaz dalam menangi isu penyelinapan fahaman komunis dalam Umno dengan peristiwa penangkapan 3 ABDUL dan Sidiq Ghaouse(Setpol Mahathir ketika itu)telah membawa padah dalam karier politik beliau.Kesannya beliau gagal untuk memenangi kerusi Naib Presiden UMNO. Bukan setakat itu sahaja malah bertanding MKT beliau tercorok ditangga 13.Sedangkan Timbalan Menteri beliau menduduki tempat teratas daripada beliau.Karier politik beliau yang sebelumnya menuju puncak,akhirnya malap.Tetapi UMNO menjadi teguh dan gagah semula.Persoalannya,BERANI kah Najib menjejaki langkah seperti 'King Ghaz'.????

3.Bezanya dulu KOMUNIS,sekarang RASUAH. Komunis atau rasuah,kedua-duanya merupakan barah yang boleh memalapetakakan bangsa dan negara.

4. DSN perlu keberanian yang luarbiasa untuk bertindak dengan drastik. Maksudnya semua ahli yang didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin Parti baru-baru ini diserahkan kepada SPRM untuk diambil tindakan melalui pendakwaan di Mahkamah. Menasihati Ali Rustam melepaskan jawatan Ketua Menteri secara sukarela atau menghadapi pemecatan sehingga pendakwaan selesai. Begitu juga Azalina. KJ (sekiranya beliau menang) hendaklah melepaskan jawatan Ketua Pemuda kerana penglibatan beliau dalam isu rasuah atau pun diberi cuti sehingga kes selesai di mahkamah. (tidak kira tikam sekali atau beberapa kali)

5.Muhd muhamad Taib yang tidak pandai baca inggeris di Australai. Rahim Tambi Chik yang imej tercemar walaupun beliau didapati tidak bersalah mencabul budak bawah umur, Isa Samad walau pun menang nanti harus juga diketepikan dari menjawat apa-apa dalam kerajaan kerana sejarah rasuah politik dahulu.

6. Setiausaha Agung dan konco-konco di PWTC yang mengurus UMNO melalui kaedah M.B.I.T.(Management By Ikut Terlintas).

BERANI kah Dato Seri Najib? Hendak selamatkan UMNO dengan membunuh diri atau selamatkan diri dengan membunuh UMNO.

Timbalan beliau nanti (tidak kira siapa)akan menyokong sepenuh hati untuk DSN membersihkan UMNO agar DSN tidak popular dan cepat tersungkur macam ‘King Ghaz’. Dengan itu mempercepatkan proses menjadi PM secara instant macam ‘mee maggie’. ( In darkness there lies unknown enemies) Kalau hipotesis ini betul,cepat-cepatlah baca yasin dengan harapan kalau UMNO hendak mati,biar cepat matinya; kalau hendak sihat biar cepat sembuhnya.

Kita harap dan doakan DSN dapat selamatkan semua;UMNO,DSN,Melayu dan Negara!

1 comment:

  1. Jika UMNO dapat melakukan ini semua dalam masa setahun akan datang, ia pasti akan mencapai kejayaan yang besar pada masa akan datang, termasuk dalam Pilihan Raya Umum yang ke-13 pada 2013.

    ReplyDelete