Monday 3 August 2009

Ilham Najib:Jalan Terakhir Untuk Melayu Tiga Suku


Najib 1Malaysia;

Dalam kita marah-marah puak-puak Melayu yang telah diperbodohkan oleh Kit Siang, tiba-tiba pula Najib 1Malaysia mencadangkan tempat khas untuk berdemonstrasi. Aduh!!!!.. apa nak jadi. Rupa-rupanya Najib 1Malaysia pun setuju dengan demonstrasi.


Kalau nak keluarkan cadangan biarlah ilmiah sikit. Awak sekarang seorang PM, bukan seperti Si Tolol dalam wayang-wayang Melayu.


Mereka menganjurkan demonstrasi besar-besaran ini bukan bertujuan nak bertempik sahaja. Mereka nak berarak kesana kemari tujuan menghuru-harakan ibukota. Sambil merompak, sambil mencuri, sambil meraba muslimat dan banyak lagi yang boleh dibuat ditempat macam itu.
Bagi apa pun bangkang tetap mereka bangkang. Dok layan gerombolan yang tak cukup akal tu buat apa? Buang masa sahaja. Banyak lagi kerja PM nak kena buat.


Oleh kerana dah terlanjur, saya nak cadangkan kepada Najib; Tempat yang sesuai itu ialah Petaling Street atau mana-mana kawasan tumpuan bangsa Cina berniaga samada di KL. Ipoh atau Pinang.


Kalau betul-betul setuju, kita dapat saksikan Cina bersekutu baling botol dan bomb kepada Melayu 'Tiga Suku'.


Kemudian, naik saksilah bagaimana: Melayu 'tiga Suku, kopiah suku, kepala suku. Daripada hidup jadi kutu baik begitu.








3 comments:

  1. Manusia ..semuanya ada kemahuan..dah lumrah seluruh dunia kebanyakkan buat lagu tu..menahan mereka ibarat seperti menahan air mengalir ..lama2 nanti empangan akan pecah dan lebih merosakkan alam sekitar.
    Bukan kah biarkan mereka berhimpun distaduim besar seperti bukit jalil ke..stadium Shah Alam ke..biar mereka teriak dalam stadium sahaja..bila letih balik lah tu...
    Lagi satu..for long term!!!
    Beri sukatan pendidikan kepada anak2 kita disekolah tentang perkara2 yg lebih penting dalam perjuangan hidup masa yg akan datang sebagai contohnya..

    ReplyDelete
  2. LanaBulu, terima kasih berkunjung.

    Maaf lah pada pendapat saya ia tak akan selesai juga. Bagi stadium,kemudian nak berarak untuk serah memo dan seumpamanya. mereka akan cari juga alasan.

    kalau hantar wakil Istana untuk ambil 'memo berkenaan' pasti tak mahu. Mereka nak tuanku sendiri. Pendek kata macam2lah. Kemudahan yang diberikan akan 'create' krisis yang lebih parah.

    Lebih baik 'tak ada kompromi'. lagi pun kalau berkumpul beramai-ramai menusia ini akan dikuasai keadaan 'Mass-saikologi' maknanya sorang sahaja berteriak dengan kata 'BALING' semua manusia yang ada disitu akan baling apa sahaja yang ada ditangan.

    Susah nak menangani orang tak cukup akal ni. Kita yang cukup akal terpaksa menimbang setiap kesan. Mereka yang tiga suku ni tak peduli apa-apa. Buat ikut terlintas.

    Baik NO Compromise policy...banyak baik daripada rugi.

    ReplyDelete
  3. wah..terbakar baca komen-komen nie..ccz sokong kedua-duanya..satu pihak bagi peluang satu pihak no more compromise..tapi dalam bab ini lebih baik kita tengok director nya saiap..Anwar yang mempermainkan bangsa, agama dan negara. Akal manusia satu-satunya membezakan kita dengan binatang.mengapa tidak dibiarkan Anwar sendirian sahaja. samaada anda menyokong atau tidak. Bukankah Anwar semakin menjadi raja yang berjalan bogel di depan khalayak ramai tetapi anggapannya membawa sejuta kemegahan dunia yang dipinjamkan kepadanya.

    ReplyDelete