Sunday 17 May 2009

Awas Para Munafikin

Hari ini adalah Hari Telekomunikasi dan Masyarakat Bermaklumat



1.Bersama meraikan sumbangan internet yang telah merubah corak hidup kita dengan menghubungkan rakyat keseluruh Negara tentang kebobrokan manusia yang bergelar pemimpin.

2.Bersama mengukuhkan hubungan dengan idealisma memberi informasi kepada rakyat jembel yang sering diperkudakan oleh pemimpin-pemimpin yang munafik.

3.Urusan negara tidak boleh diserahkan kepada orang politik semata-mata.Kuasa rakyat lebih besar daripada mereka.


4.Kita seringkali melihat tingkahlaku tidak bermoral atau lemahnya akhlak politik dikalangan orang politik bila menjelang musim pemilihan pucuk pimpinan parti atau pun musim piliharaya.

5. Perebutan kuasa serta penggunaan pengaruh politik menyebabkan landas-landas tata susila diketepikan. Yang penting kuasa.

6.Ibu segala punca ialah TAMAK kepada segala-galanya.

7.Akhirnya rasuah menjadi 'amalan hidup mereka'.

8.Hati-hati pada 1(One)Malaysia kerana ia melibatkan Wang Malaysia. Wang Malaysia adalah wang rakyat yang membayar cukai.

9. Kata Datuk Professor Hj.Shanon Ahmad;
"Bermoral tetapi tidak cekap sama seperti kayu mati yang menunggu masa untuk rebah.Pemimpin begini tidak boleh memimpin rakyat; malah memimpin diri dan keluarganya pun tidak mampu kerana dia tidak ada ilmu kepimpinan.Cekap tetapi tidak bermoral lebih teruk lagi kerana dengan kecekapannya, pemimpin itu boleh membinggungkan rakyat"


"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time".

10.Dengan jari jemari melalui internet kita lancarkan perang siber terhadap penipu raksa negara tidak kira siapa.

11.Kita ubah sedikit sajak 'Pidato' oleh Kassim Ahmad;

beri aku lidah(tukar)...
beri aku komputer
aku mau berkata-kata
seperti laut yang menghempas
di pantai merdeka.

DAN pada satu sajak lagi

...Ada besok maka pasti ada suria
aku akan pergi(tukar)
...Ada besok maka pasti ada suria
aku akan berblog dan berdialog
dengan seribu jebat si anak tani
sekian lama kita mati dalam setia
kali ini kita hidup dalam durhaka

12.Mari kita gerakkan lebih ramai rakyat negara ini bersama dengan kita. Mari kita gembelengkan tenaga muda, anak-anak merdeka, menjadi pengibar panji-panji perjuangan yang mulia. Mari kita isikan kemerdekaan dengan kemerdekaan yang tulin, melalui cita-cita mencapai keredhaan Allah SWT. di dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment