Wednesday 27 May 2009

Bangkit Roh Melayu Semangat '46

1. PKM(parti Komunis Malaya) telah ditubuhkan pada tahun 1930. Iltizam perjuangan mereka ialah membebaskan Malaya dari penjajahan Inggeris tetapi kemudian membentuk MPAJA dengan British dan mendapat kerjasama nasionalis menentang Jepun.

2. Asas penubuhannya ialah untuk membentuk Republik Komunis Malaya dengan pengaruh kebangkitan Mao Tse Tung dari Tanah Besar Tiongkok.

3. Selepas tamat perang mereka terpaksa bercerai kerana ‘tidur sebantal mimpi lain-lain’. Agaknya macam Pakatan Rakyat sekarang ini lah.


4. Lebih tepat lagi macam PAS dengan DAP. Selepas PRU 13 nanti andainya PR dapat majoriti, PAS mungkin akan senasib dengan PKM.Kerajaan PR yang dianggotai DAP(parti chauvanis) dan Parti KeAdilan Rakyat yang berbagai kaum tentunya akan menghalang PAS untuk mengujudkan Negara Islam.

5. PAS terpaksa ‘berjihad’ macam Taliban. Hj.Hadi atau Nik Aziz akan bersekutu dengan Osama Laden. Akhirnya bukan sahaja akan jadi buruan ‘kerajaan baru’ tetapi juga akan diburu Tentera Bersekutu Barat dan Amerika.Sepertimana nasib Afghanistan dan Iraq. Hutan sudah gondol. Nak berlindung dah tidak ada tempat. Kawasan balak-balak besar dalam hutan belantara dah digondol.Takkan nak berselindung disebalik pokok paku-pakis.


6. UMNO pada waktu itu mungkin sudah berselerak jadi pengemis. Tentunya tidak ada manusia nak jadi pemimpin UMNO. Tak ada hasil mahsul. Buang masa.Maka rebutan kuasa dan rasuah dalam UMNO pun terhapuslah dan damai abadilah UMNO sebelum sempat jumpa Al-Ghazali dan Al-Shafie. Maka laginya hilanglah segala penyakit UMNO.

7. Akhbar-akhbar arus perdana pun akan bertukar wajah. Jadi lidah rasmi kerajaan baru. Waktu itu segala ‘kemaluan’ UMNO akan dipamirkan didada akhbar setiap hari sehinggalah rakyat didoktrinasikan dengan perasaan jijik melihat melayu UMNO sebagaimana jijiknya rakyat mendengar nama Chin Peng sekarang.

8. Nama-nama besar yang berbatang –tubuh besar macam Najib pun akan ditenggelamkan macam ‘tenggelamnya kapal Van de vick’.

9. Kalau lanskap politik begini terjadi, nyatalah Melayu dalam UMNO dan Melayu dalam PAS tidak boleh diharap.

10. Sebelum episod ini terjadi, sudah sampai masanya NGO-NGO Melayu dan Melayu yang tidak berparti bangkit dan menubuhkan ‘Parti Melayu Baru’ yang sejati dan ‘sengoti’. Sebagaimana kebangkitan semangat pada tahun 46 dahulu.

11. Melayu yang tidak boleh diharap yang berada dalam PAS,UMNO dan sedikit dalam Parti KeAdilan hanya berjumlah tidak lebih daripada 5 juta manusia sahaja. Sedangkan Melayu yang tidak berparti dan NGO-NGO Melayu dan Jebat-jebat si anak tani ada tiga kali ganda lagi ramai jumlahnya. Inilah Melayu yang ada majoriti.

12. Tepuk dada minta ilham dari Allah Ta’ala. Jangan minta dengan nafsu dan bekerjasama dengan iblis macam Tok ‘Gurau’ dan ‘Tok Garu’ Nik Aziz. DAN Jangan ambil panduan dari kitab ‘SHIT” Shahnon.

No comments:

Post a Comment