Friday, 9 October 2009

Dr.Mahathir Cabar UMNO Di N31

Nasihat Daripada Penasihat UMNO Untuk Pengundi PRK N31


'Pengundi BN yang menerima sogokan dan memilih orang yang dikenali sebagai perasuah, harus ingat apabila mereka memilih orang ini, mereka sebenarnya mengkhianati bangsa, agama dan negara hanya kerana sedikit wang yang akan habis dibelanjakan dalam sekelip mata.Kamu dan zuriat kamu akan dikutuk oleh bangsa kamu tiap kali mereka menderita kerana kamu telah jual bangsa dan negara kamu untuk sedikit wang' - Tun Dr Mahathir



"Saya la tu.."

Buanasuara:

"Demi bangsa;Untuk Hablum Minallah dan Hablun Minannas!bertindak kerana benar,melawan arus tidak mestinya karam"

9 comments:

  1. Buana..CCZ tetap akan sokong TSMIS dan akan tetap sayang Tun..

    ReplyDelete
  2. Kenapa UMNO pilih Isa III

    Kesetian ibu-bapa aku kepada UMNO hancur berkecai bila Isa dipilih menjadi calon PRK N31 Bagan Pinang walaupun beliau didapati bersalah kerana rasuah.Adakah UMNO ketandusan calon yang berwibawa dan bersih? Berilah peluang kepada pelapis untuk menerajui UMNO.

    Pemilihan Isa bermakna UMNO merestui PRK yang paling kotor dalam sejarah.Penipuan, rasuah dalam bentuk wang atau
    bukan wang, sogokan akan menjadi modal UMNO untuk menang kali ini.

    Sifat jijik UMNO ini sudah sebati sejiwa sukar untuk dikikis bukan lagi bersifat rakyat.

    UMNO tidak perlu PAS, DAP atau PKR untuk menamatkan usianya. UMNO akan mati berangan.UMNO dah tenat.

    Ibu- bapa aku dulu lantang bersuara memperjuangkan UMNO, tapi sekarang membisu kelu menunggu matinya UMNO.

    Aku merayu kepada penduduk Bagan Pinang, demi masa depan UMNO,hanya kekalahan dapat mengembalikan UMNO ke landasan yang betul.

    Pastikan UMNO kalah di Bagan Pinang.

    ReplyDelete
  3. Rasuah......di mana mana tetap ada rasuah.setiap hari berlaku rasuah,PRK n 31 pun ada rasuah..tapi kene fikir le rasuah yang bagai mana. akau tetap sokong ISA bukan I>S>A.

    ReplyDelete
  4. Payah jugak noo.
    Tak pilih depa nak boikot..Ngeri jugakbila najib dengaq yg ni.. Risau jugak kalau kalah lagi kali ni..Haruu tu..
    Mau tak mau terpaksalah pilih jugak Isa w/pun hati berat..heee
    Tapi sekadar memenuhi dewan saja...
    Sekadar memenangi media semula.. agar nanti dapat dipalong bahawa rakyat sudah kembali memberi kepercayaan kepada BN..itulah hakikat..
    Sekiranya kita menerima yg jernih dan membuangkan yg keruh/kotor/noda dalam system pentadbirn dulu dan tidak lagi meneruskan kerja buat yg merugikan rakyat mehran..sapa pun akan sokong.. laa ni bukan lagu 70an dulu boleh dok lagang kat media semasa..dan rakyat boleh terima bulat2..
    Masa berubah dan 'pendekatan; kena lah berubah jugak..
    Jangan dok slogan saja..tapi?

    ReplyDelete
  5. Satu pengajaran;lain kali sesiapa yang ada nama sikit dalam bahagian...kalau nak jadi calon buatlah Permohonan macam Isa.

    Suruh pengikut buat kain rentang yang panjang-panjang..banyak-banyak..tambah handbil lagi..

    Itulah tanda awal UMNO di penghujung jalan. Bila hayat dihujung jalan ..semuanya ngeriii..

    Si Penakut ni tengok batang pisang pun kata hantu..

    ~UNDI PROTES TIDAK SEMESTINYA KENA PANGKAH PAS!! tak payah pangkah, biar undi rosak melebihi undi pas. Itulah tandanya pengundi UMNO protes.

    Pas pun kalau menang tak boleh berlagak sangat..mereka menang kerana pengundi tak mahu perasuah bukan nakkan pas.

    Signifikannya pemimpin UMNO peroleh pengalaman baru. Demonstrasi senyap oleh Melayu yang berakal di N31 boleh menyelamatkan UMNO dengan harapan UMNO diremajakan semula untuk beribu tahun lagi.

    Pahit untuk kita tetapi ubat mujarab untuk UMNO dan orang Melayu.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum.saya abdul muiz.pemilik blog kalam minda muiz.harap tuan menulis komen dalam blog saya dengan menggunakan bahasa yang lebih baik dan beretika.tunjukkan kesopanan dlm berbicara

    ReplyDelete
  7. wasalam..terima kasih berkunjung. Adik mempunyai blog yang menarik dan tulisan serta kupasan yang baik.

    Saya doakan adik akan jadi seorang pengulas politik yang progresif dimasa depan.Kalau boleh jadi seorang politikus yang pintar dan beriman.

    ReplyDelete
  8. Adik?tuan ni umur berapa?muda lagi ke?

    ReplyDelete