Saturday 24 October 2009

Budget Quote

POLITICIAN: One who shakes your hand before elections and your Confidence Later

NATIONAL BUDGET: The art of dividing a cake in such a way that everybody believes he got the biggest piece

PARLIAMENT: A place where everybody talks,nobody listens and everybody disagrees later on

ETC: A signto make others believe that you know more than you actually do

PARLIAMENTARIAN: Individuals who can do nothing individually and sit to decide that nothing can be done together

EXPERIENCE: The name politician give to their Mistakes

OPTIMIST(DS Najib):
A person who while falling from PETRONAS TWIN TOWER says in midway "SEE I AM NOT INJURED YET!"







3 comments:

  1. Buana..bersuaralah dengan positif..bukan semua ahli parlimen itu tidak berkhidmat dengan baik untuk rakyat. Buana seperti kecewa..

    ReplyDelete
  2. CCZ..saya tulis untuk kedua-dua katagori wakil rakyat...
    1. Yang buat kerja akan senyum tak terasa apa pap pun. sebab mereka perform.Dan menambah baik lagi supaya yang baik akan jadi terbaik.

    2. Yang macam Nik Aziz, Pak Sheikh yang cakap banyak akan terasa. Kemudian kita mohon dengan kehendak Allah supaya Melayu-melayu ni insaf dan menjuruskan pemikiran mereka kearah Perpaduan Melayu yang kekal.

    3.Tulisan saya sentiasa positif. Cungkil ilmunya.Jangan baca secara general. Intan dan berlian tidak berada dipuncak gunung. Ia diperut bumi dan dasar lautan. cari dan cari. gali dan gali. pasti kau temui apa yang tersirat.

    4.Sebab itu saya tegur dan kekadang mengkasari pemimpin-pemimpin Melayu tak kira parti supaya menginsafi nasib Agama dan bangsa yang semakin hari semakin goyah.Jangan leka dengan puji-pujian semata-mata. Kalau buana ikut memuji buana akan menambahkan lagi elemen leka pemimpin melayu dan dalam masa yang sama menyuntik kesengsaraan orang melayu akibat dari kelekaan pemimpin.

    5.I'm not a desperados! I'm happy with my life. Saya bersyukur saya masih lagi boleh menyampaikan pemikiran saya melalui 'alam politik tersendiri'.

    6. I don't mind if you all call me 'A lone Crusader'.Below is my ethics:

    In my personal code of ethics, I try not to justify my actions when I know what I am doing is wrong. But I'll be damned if I'm going to change my personal code of ethics to match someone else's, because at that point they are no longer my ethics but someone else's.

    Terima kasih atas teguran CCZ.

    ReplyDelete
  3. CCZ, saya adalah diantara insan-insan yang tidak sanggup menikmati kebahagiaan atas kesengsaraan orang lain.Apatah lagi melihat sengsara bangsa sendiri.Saya yakin CCZ pun begitu.

    ReplyDelete