Monday 15 June 2009

KU NAN Setiausaha Agung UMNO Malaysia


Imej UMNO boleh dibersihkan jika tindakan dikenakan ke atas mereka yang melakukan rasuah politik dan rasuah membabitkan projek.

Demikian menurut Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.Saya setuju 100 persen dengan cadangan itu. Kalau saya pula, baik dicadangkan, mana-mana ahli atau pemimpin yang pernah kena siasat kerana rasuah atau salah laku atau apa jugalah kesalahannya membabitkan awam, jangan diberikan kepercayaan memegang jawatan penting parti...(petikan dari blog Rakyat Malaysia)

Komentar BUANA SUARA:

Seiras dengan cerita 'ANJING DENGAN KURA-KURA'

Bukan setakat 100%, saya setuju 2 laksa peratus.

Imej UMNO tidak akan bersih selagi adanya Tengku Adnan Tengku Mansor di PWTC.
Jejak bertapak Tengku adnan Tengku Mansor penuh najis.

Lebuhraya siber mengalami pencemaran bau Tengku Adnan yang teramat sangat.Malah baunya sampai keseluruh negara

Mungkin lubang hidung Najib dan Muhyidin masih tersumbat. Wallahualam.

Saya teringat satu cerita jenaka tentang anjing dengan kura-kura:

Satu hari kura-kura merasa hairan melihat gelagat anjing apabila binatang itu kencing. Lalu kura-kura bertanya..

"wahai anjing, kenapa setiap kali kamu kencing aku nampak kamu selalu menggangkat sebelah kaki ke atas. Sungguh kurang sopan?"

Lantas anjing menjawab:

"kamu ni betul-betul jahil lah wahai kura-kura. Bukankah air kencing itu najis. Aku terpaksalah angkat kaki takut terkena najis".

kura-kura sambil menggaru kepala berkata:

"Sial!! Kamu bukan setakat air kencing kamu sahaja najis, seluruh tubuh kamu itu pun najis"

Ada persamaan moral kisah anjing dengan kura-kura dan cerita di PWTC.Siapa kura-kura dan siapa anjing dalam sketsa dogeng zaman moden ini, pembaca nilai sendiri lah.

Cerita ini akan berkumandang di Pilihanray Kecil DUN Manik Urai.

Dunia ini pentas, manusia adalah pelakun

No comments:

Post a Comment